dijous, 23 de març del 2017

JOC DE LLETRES 2017

Aquí deixo la meva aportació al JOC DE LLETRES DE SANT JORDI d'enguany, 2017.


OBRIR ELS ULLS



Era l'aniversari de Rosa, al posar-se el mitjó es va convertir en animal, una sargantana. La mare li portava un llibre de regal, es va espantar en no trobar-la. Volia cridar, no podia, la mare plorava, una llàgrima li va fer recobrar la seva imatge i abraçar-se a la mare.






LA XOCOLATINA

A Rosa li van regalar un llibre, que contenia un calendari, cada dia dedicat a un animal.
A l'aixecar-se deia el nom d'un, si coincidia, als mitjons apareixia un caramel. Si ho veia durant el dia a la butxaca trobaria una xocolatina. Quan encertava era la nena feliç del món






fotos tretes de la xarxa, es retiraran a petició

18 comentaris:

  1. Una llàgrima de la mare la ve fer tornar a ser ella mateixa... que poètic, Alfonso. Ella no podia demanar ajuda a la mare, però la mare va trobar la solució sense saber-ho.

    I l'altre conte... ei! quin llibre més màgic!!!

    Bé els teus contes també tenen màgia. Visca la màgia!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Carme. A l'escola, amb els nens, he treballat molt la narració amb la "Gramàtica de la Fantasia" de Gianni Rodari. Aquests microrelats són un petit homenatge a les seves idees i propostes.
      Bona nit Carme

      Elimina
  2. M'ha fet gràcia aquests contes contes, perquè jo en vaig escriure un que hi ha una granota, que quan es grata l'orella, es pot convertir en l'animal que vulgui.
    Bona nit, Alfonso.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies M. Roser. A l'escola, a l'hora de treballar els textos i les narracions, les transformacions en animals sempre han donat moltes possibilitats. La "Gramàtica de la fantasia" sempre estava a mà a la meva taula.
      Bona nit M. Roser

      Elimina
  3. Animals i xocolatines, què més pot desitjar una nena o un nen??

    ResponElimina
    Respostes
    1. La xocolatina t'endolceix el moment i la sargantana té alguna cosa de misteriosa, el cas és que la teva imaginació construeixi quimeres i, em sembla, que ambdues són excel·lents excuses.
      Gràcies i salut XeXu

      Elimina
  4. La sargantana freda i la xocolata calenta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Amb la sargantana, en Topares, existia la creença que si passaves la seva panxa per sobre d'una berruga, aquesta s'assecava i es queia. La xocolata calenta a les nits d'hivern era molt confortant.
      Gràcies i bona nit Xavier

      Elimina
  5. Sargantana i xocolatina,
    dues coses de pell fina:
    l'una te la menges, l'altra no,
    ¿com podràs saber quina és millor?
    *
    Salutacions.
    Olga X.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El millor és una xocolatina amb forma de sargantana i llavors te la menges, segur que està riquíssima.
      Gràcies i bona nit Olga

      Elimina
  6. Són bons els teus micro-relats, Alfons.
    M'emporto una xocolatina o dues!! 😉
    Bessets dolcets i bon dia. ☕

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Sa Lluna, ja, ja pots agafar les que vulguis, però no abusis, que després et remordeix la consciència d'haver menjat molt.
      Bessets de dissabte nit Paula.

      Elimina
  7. Això són microrelats màgics, Alfons! M'agrada el títol. Si obrim els ulls veurem allò que tenim al voltant, amb el que veurem també imaginarem i en sortirà aquesta màgia. I les xocolatines. Jo també n'agafo un parell com sa Lluna.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Teresa. Sempre hem d'obrir els ulls, per a un altre moment poder tancar-los i somiar amb allò que ens il·lusiona.

      Elimina
  8. El primer em recorda "La transformació" de Kafka, amb un final feliç en aquest cas.
    Jo no puc menjar xocolata, també seria la nena més feliç del món si pogués!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Helena. M'ha fet molta il·lusió que malgrat el meu silenci persistent m'hagis comentat la meva entrada, espero que aviat salvi la meva circumstància temporal i em pugui posar al corrent. Fes el que jo, de vegades faig exercici de més per poder menjar una miqueta de xocolata. Bona nit nina.

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...